onsdag 25 mars 2009

Våffeldagen, blommor och sol

Tryck på bilden för att se den i större format

Ja, idag serverades det våfflor till middag, mycket goda sådana, receptet komponerat av min Älskling

Tryck på bilden för att se den i större format

Än är inte tulpanerna framme utomhus, så det får bli en inomhusbild på dessa vackra blommor

Tryck på bilden för att se den i större format

Våfflor med glass, det gillar jag

Tryck på bilden för att se den i större format

Julrosen lyste så vackert ute på Donsö i söndags

Tryck på bilden för att se den i större format

Denna vackra blomstergrupp hittade jag oxå ute på Donsö

Tryck på bilden för att se den i större format

Som av guld glittrade solen i vassen i söndags

Tryck på bilden för att se den i större format


Tryck på bilden för att se den i större format

Fantastiskt att få uppleva en sån här solnedgång den 21 mars

Solvarma kramar från Irene

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

13 kommentarer:

Mimmi sa...

Men oj .. vilka vackra bilder du har på denna blogg:)
och jag gillar ditt sätt att äta våffel på:) självklart skall det vara grädda och glass och sylt på ..det blir ju så himla gott då:D

Resa med Herbert sa...

Hej Mimmi!

Tack så mycket.

Mmmmmm våfflor är gott

Anonym sa...

Visst är det speciellt med hembakta våfflor.. var hos min mamma idag och njöt av härliga våfflor och en fin pratastund:-)
Vackra bilder från ditt Göteborg.
Sista fotot imponerade på mig.. så himla vackert taget.. vilket foto:-) Jag blir så glad av att du hittat in till min Kafferast oxså. Jag har tre bloggar och så en ny som jag startat med lite tips på bakgrunder och annat "bra att ha" för sin dator mm.
Ha de så gott i Vårens tid.. härligt med en egen kock:-)
Varma kramar

Hannele på Hisingen sa...

Undrbara bilder, våfflor kan man äta när somhelst, åt med grädde och sylt idag, tänkte ta en med räkor i morgon. Ha det gott.

Resa med Herbert sa...

Hej Pialotta!

Tack så mycket, kul att du gillar mina bilder.

En kafferast är alltid skönt att ta sej.

Kramar till dej

Hej Hannele!

Tackar.

Ja du våfflor är gott, men de våfflorna som jag åt idag, passar nog inte med räkor, det var både vaniljsocker och en skvätt rom i dom.

Må gott

Elzie sa...

Vilka bilder. Och våfflor! Har inte fått några än i år. Gubben var inte hemma igårkväll och själv gör jag inga. Har aldrig gjort faktiskt. Är det inte konstigt så säg?
Istället sitter jag och irriterar mig över mitt Windows Explorer. En del rekommenderade ju att jag skulle gå över till det, men det är ju det som inte funkar. Men du hade blogspot skrev du. Hur gör man för att komma över det? Du ser, jag är väldigt knäpp när det gäller datorer, ha, ha.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Rosebud Collection sa...

Sorry I have been so slow in checking out blogs..Trying to get myself going again..Your pictures are beautiful and the food looks tasty..Hope all is well with you..
Never loose hope in me, I will return..Hugs/Rosebud.

Tuvstarr sa...

Åh, nu längtar jag efter svenska våfflor på riktigt, varma doftande våfflor med glass, hmmm.

MICKAN sa...

Trevligt med våfflor. Efter tre stycken kunde jag inte röra mig, fy tusan vad mäktigt det var. Tack och lov bara en gång om året :)

Monika sa...

Hej min solvarma vän :o)

Underbara bilder. Och våfflorna ser helt underbara ut! Tänk jag har missat att det varit våffeldag!

Umeådagen gick bara fint fast den blev långlång! Det blev ca 70 mil i bil. Åkte hemifrån vid 06,30 och var hemma igen vid 22. Jag sov som en klubbad säl nästan hela natten! Något som är ytterst ovanligt! Och trött, det tror jag är än! ;o)

Skojigast var när vi på hemvägen tog en bensträckare och kaffepaus vid Coop i Skellefteå. Mamma råkade "shoppa" ofrivilligt när en mössa "klistra" fast på hennes kardborreband på jackan :o)

Hon tyckte att det var nåt som "förföljde" henne, men märkte ändå inget. Så fick vi se mössan som hängde och dinglade längst ner på hennes jacka. Himmel vad vi skrattade! ;oD

Hihihihi, alltid händer det nåt vims när vi är i farten :o)

Idag blir det ut i friska luften bara det får värmas upp lite fram på dagen. Förra natten var det -25. Inatt har det varit runt -20. Så det tar ett tag innan man vill ut. Sen blir det säkert en par plusgrader och rätt fint. Härligt!

Tjingeling på dej och mys o må så gott!

Kram

Monika

Guldkorn i min vardag! sa...

Ser att det bakats våfflor på våffeldagen, samma här köpte ett tvålaggars o tänk va snabbt det går att grädda ihop en hel hög med laggar.
Våfflor är något av det goaste jag vet, sen är det ju enkelt och okomplicerat att fixa till.
Ha det bäst!
Ulla-Bella

Monika sa...

Hej du glada lilla lärka :o)

Tack för besöket. Vilken hektisk helg ni haft. Skönt att begravningen är avklarad. Brukar alltid kännas skönt när en sån tung dag är förbi. Hoppas allt gick bara bra med det.

Så härligt det låter att inte ha bestämda ställen att gå till för att handla. Att låta annat styra, då blir det ju lite mer spännande i det vardagliga.

Här finns ju bara ett ställe så det blir samma lunk som alltid. Men vi har ju affär än så länge så det får vi nog vara glada över :o)

Men storhandlar det gör jag på andra ställen ibland. Om inte annat så är det ju en prisfråga.

Nu ska jag fortsätta filura ut hur man gör såna där bildspel. Skam den som ger sig alltså ;o)

Ha det bäst vännen!

Kram

Monika

Monika sa...

Hej hej Soliga solvarma Irene ;o)

Så du har suttit och gottat dej i solen idag! Men det var väl härligt! :o)

Då det gäller mössor så hade dom nog snarare fått lura den på mej än av mej :o) Don´t like! ;o)

Morgonen startade med provtagning hos "Vampyr Vera" för min del.

Sedan har jag o gubben min varit till en byggfirma och kollat in material till vår hall som ska renoveras.

Vi skulle göra det förra våren/sommaren men det blev aldrig av. Jag var ju så hänging och eländig mest hela tiden då. Men nu ska det visst äntligen bli av.

Kanske påbörjas detta redan nästa vecka. Vår "byggnisse" kommer på fredag o kollar läget. Målning ska jag försöka knata på med själv om jag orkar. Annars får jag väl tillkalla hjälp till det också.

Ska bli helt underbart. För denna hall har varit en skamfläck i många år nu. Nu blir det pärlspontat på väggarna. DET, gillar jag! :o)

Ikväll blir det tidigt i säng. Natten som gick blev i stort sett sömnlös. Tänk vad en "sketen" liten timma kan ställa till det på en "lättstörd" människa som jag ;o)Det är samma varje gång det ändras till sommar/vinter tid.

Hoppas solen skiner på dej imorgon också :o)

Kram

Monika