torsdag 18 juni 2009

Jakten på jordgubbar är över

I går när vi var och handlade, sålde dom svenska jordgubbar för 40 kr, polska för 29,90 och belgiska för 35 kr, men vi köpte inga.

Så i dag begav jag mej ut på jordgubbsjaktsvandring, efter 20 minuter nådde jag en affär där dom tog 49,90 för svenska, 35 för tyska, inget köp. Ytterligare 15 min promenad, där kostade jordgubbarna 50 kr för svenska, inget köp. Så en promenad på ca 20 min till nästa butik, där hade dom bara belgiska för 45 kr, inget köp. Efter 1,5 timmas promenad var jag hemma med oföruträttat ärende.

Vi tog bilen för att åka till den affären som vi var på i går för att köpa jordgubbar där.

"Stopp" ropade jag när jag så en skylt vid vägen, där det stod, Svenska jordgubbar 40 kr. Herbert tvärvände bilen och vi svängde in till den lilla frukt och grönsaksaffären, och vad fann jag där, jo görfina svenska jordgubbar för 40 kr, som du kan se på översta bilden.


När jag såg fin färsk dill, kom jag på att jag inte heller hade det och dill är ett måste till färskpotatisen, så det blev en knippa dill oxå.


Nä nu kan jag inte sitta här och surra längre, jag har ju fått hem alla ingredenserna till en härlig midsommarmåltid, så nu är det dax att sätta på potatisen. Vi smygfirar redan i kväll.

Skål och Glad Midsommar på er

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Ja men du..jag köpte Öländska för 35 här idag på torget..vilken jakt du hade..jag sprang bara ner på torget på min rast i en hast..mmm supergoda är dom..jag har redan smakat..mums..glad midsommar och ha det gott..skål skål på dig.

Chubby Chieque sa...

Hmmm... vi har jordgubbar och dtn kostar 49.40/kg.

Jag köpte dem ändå eftersom jag behöver dem på mina bakelser. Jag har precis klarat baka min Midsummer Hallon Cheese Cake. Underbar doft.

Ska göra lax och potatis sallad imorgon sen åker vi hos min kusin.

Hoppas Ni har en underbar Midsommar.

xoxo mas

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Trevlig midsommar!

Svenskar är lite (?) dumma, vi köpte polska jordgubbar för 20 kr, mycket mer sol därnere :)

Hannele på Hisingen sa...

Söta goda polska jordgubbar för 20 kr liter

Mimmi sa...

Samma här:) mina jordgubbar står i kylskåpet och idag köpte jag grädde som skal vara till:)
en riktig trevlig midsommar önskar jag dig:)
kram

Lallis - liv och leverne sa...

Detsamma. Ha en fin midsommarhelg:)
Kram Lallis