fredag 12 juni 2009

Ostindiefararen Götheborg


I går den 11 juni var det en brand i Frihamnen i Göteborg. I den lagerbyggnaden där det brann, förvarades bland annat reservdelar till Ostindiefararens Götheborgs rigg.

Om branden kan du läsa i Vårt Göteborgs nättidning och på SOICs hemsida

Mina bilder på Götheborg, fotade jag torsdagen den 4 juni

Götheborg ligger vid Pir 4 i Eriksberg, fram till och med i morron lördag kväll eller söndag på morronen, allt beroende på vädret,

för att ge se av på
SCANDINAVIEN TOUR

Skeppet är åter i Göteborg den 11 augusti

Som tur var, var s
keppet färdigriggat och branden påverkade därför inte seglingarna i sommar

Klara hamnstopp:
Marstrand/Volvo Ocean Race, 13-14 juni Arendal, 19-21 juni >> Fredrikshamn, 26-28 juni >> Sandefjord, 1-3 juli >> Stavern, 4-5 juli >> Stavanger, 14-17 juli Lysekil, 27-30 juli Risör, 6-9 augusti >

Mer bilder om Ostindiefararen Götheborg, och information på tyska, deutch hittar du på bloggen

Tag für Tag

5 kommentarer:

Hannele sa...

oj, visste inte vad som blev förstört.

Artlover sa...

Hejsan! Nu fick jag se fartyget från GBG också. Tack för titten:-)Hon är verkligen vacker. Men hon ser lite naken ut när seglen är borta från rårna.
Åh det är något som jag vill berätta för dig. Jag kommer nog lägga min blogg i träda ett tag, efter diverse beskyllningar från en person i bloggosfären.
Ha en trevlig helg på dig.

sanne sa...

Vilket pampigt skepp det är! har ju sett det några gånger på tv:n.
Fina bilder!
ha en fortsatt skön helg, kramis!

christina sa...

Hej och hjärtligt tack för grattishälsningarna!!! Jag mår mycket bättre idag, kan du tro!!! :)

Lissen sa...

Vilket fint fartyg!
får titta mer sedan. Nu är det dag sör mej att sova!
Kram på dej och sov gott du också!