torsdag 20 augusti 2009

Donsö, en ö i Göteborgs södra skärgård 20/8 2009

I går var det knökat på Spårvagnen ner till Saltholmen, där båtarna går ut till öarna i Göteborgs Södra skärgård

Skummet fräste efter skärgårdsbåten Vesta som tog oss ut till Donsö

Det var över +25 grader och vindarna slet i seglen

Måsarna njöt av sol och sydliga vindar

Musselskalen reflekterade så vackert i solskenet ute på Donsö

Flugorna mådde gott på de gula blommorna i solens sken

Äpplena lyste så rött och grant vid stigens kant

När vi så kom till Spårvagnshållplatsen, fick jag syn på denna märkliga reklamskylt!!!!!!!

Det är ju dax, här i Göteborg att välja sin Vårdcentral, så många är det som vill ha mej till patient

Klockan är nu 00:15 och jag sitter med balkongdörren öppen och det känns inte, utetermometern visar på +21 grader, länge leve sommaren!

5 kommentarer:

Chubby Chieque sa...

Ojdå! kl är nu snart 00.00 och jag sitter och funderar vad ska jag göra nu.

Du har verkligen åkt runt, ser jag. Själv jobbar och surrar hem. Vi har ganska mycket att göra och jag vill göra dem på en gång.

IAF, hoppas du mår prima med gubben din och ta väl hand om själva.

xoxo mas...

Monika sa...

Hej där! :o)

Håller med! Länge länge länge leve sommaren! Jag vill ha den kvar ett bra tag till! :o)

Nog för att jag gillar våra fyra årstider men nog har man ju sina favoriter ändå. Och här hos oss är ju vintrarna huuuuur låååååånga som helst!

Hur har du det? Bra på alla sätt hoppas jag :o)

Här har vi haft fullt ös med flyttningen hos ena dottern. Nästa helg blir det flytt igen för vår yngsta. Känns som allt är rörelse just nu. Jag har somnat ovaggad på kvällarna vill jag lova.

Men sen sover jag ju bara en och halv timma och vaknar sedan stel och värkande. Men det tillhör vardagen för mej så jag är van vid det här laget!

Dina bilder är helt enkelt underbara! Och vilka temperaturer. Här är svinkallt på kvällarna och nätterna nu. En natt hade vi flera minusgrader och en del av blommorna frös bort.

Nu kommer gubben min med det som fattade till middagen. Skickade honom till affären :o) Så nu är det nog bäst jag fortsätter med maten.

Ha det så gott och må så gott!

Kramar

Monika

Polargrevinnan sa...

Instämmer: "länge leve sommaren", vi har haft 23 gr idag.
När jag ser dina bilder från Donsö
blir det ännu mera sommarkänsla, så här i slutet av augusti.
Kul affich, dock lite dunkelt budskap.
Ha det så bra, var du nu är.
Kram Viola

christina sa...

Härliga bilder!!! Primörer och primärvård...lustigt!!

Hannele på Hisingen sa...

Vackert.