måndag 9 november 2009

Frölunda Torg, Frölunda Kulturhus och novemberblommor

30 minuter tar det för mej att gå till Frölunda Torg, som är ett stort köpcentrum i stadsdelen Västra Frölunda i Göteborg

Frölunda Torg växer vidare. I dagarna har dom öppnat 20 nya butiker i en ny tillbyggnad


Jag väljer att gå genom friluftsområdet Ruddalen när jag skall hem. Då passerar jag först Frölunda Kulturhus, där dom har bl a bibliotek och simhall. TRYCK HÄR, så kan du läsa om vad Frölunda kulturhus erbjuder

Vill du se bilder från en promenad i Ruddalen TRYCK HÄR!

Mellan Frölunda Torg och Frölunda Kulturhus, står statyn Universum gjord av Arne Jones 1967

Vid sidan av stigen lyser dessa vackra bär och blad emot mej

Väl hemkommen denna dag, den 8 november 2009, går jag ut på balkongen och ser hur växtligheten frodas i krukorna

Och i fönstret knoppar orkidén på en gren

Och en annan gren står i full blom

En liten lägesrapport från min horisont den 8 november 2009

Vi ses

Irene

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Har inte besökt efter ombyggnad, men jag lämnade Hisingen en stund och promenerade i stan.

sinneskatten sa...

Men vad kul att få följa dig och se hur ni har det i Frölunda.
Sånt gillar jag.

mimmi sa...

Det var många fina bilder du visar här :) Här i Karlstad håller de också på att bygga nya affärer överallt och då även inne i de nya gallerier vi har fått ..det är mysigt att kunde gå runt inomhus och kolla i en massa olika affärer :)
kram

Monika sa...

Hej på dej vännen :o)

Vilken härlig rundvandring du bjuder på här. Kul! Och vackra bilder, som alltid!

Skönt att vara hemmavid igen förstår jag. Hemma är alltid hemma :o)

Jag gör inte annat än sitter eller ligger hemma jag. Mest blir det ligger. Tröttheten tar nästa kål på en alltså. Men nu ska jag inte klaga. Jag mår så mycket bättre nu än för några dagar sedan. Och jag är ju av segt virke så jag brukar alltid lyckas hålla mej igång på ett eller annat sätt :o)

I morgon ska jag fara o ta prover och sen blir det nog till att tanka upp blodvärdet igen också. Det blir bra det här! :o)

Här hos oss är det full vinter. Nu har vi haft några dagar med ganska kyligt. Mellan 12-15 grader kallt. Snön ligger kvar som ett vackert duntäcke över träden och marken. Till helgen ska vi visst få ytterligare någon decimeter.

Härligt! Nu när det går mot advent så ska det vara snö och vitt här hos oss.

Annars får jag inte mycket gjort. Lite bilder och svängt ihop lite adventsiffror är väl i stort sett allt jag orkat genomföra. Och lite bloggbesök! Alltid skoj och upplyftande!

Hoppas du myser och har det så gott där låååångt borta i vårt avlånga land :o)

Många kramar

Monika