fredag 4 december 2009

Julmarknad i Kronhusbodarna i Göteborg

När vi steg av bussen den 2 december, så låg bara det här fartyget där och glänste så vackert i det flödande solskenet, vid Stenpiren i Göteborg.

Fartyget var dock inte målet för dagen utan

den gammaldags julmarknaden i Kronhuset som pågår 28 november - 13 december, klockan 11 - 16 alla dagar utan måndagar

Garntomtarna bara längtade att bli köpta

Framför den upplysta kyrkan står prästen och hälsar besökarna välkomna till Julottan.

Gjort av Monica Smetana

Halmarbeten fanns till försäljning

Internationella Kvinnoförbundet sålde julkort, kassar och dylikt

och så sålde dom godiset nummer 1 för mej, MUNKAR utan kexbotten. Det är så gott att ögonen går i kors

När det så var dags att ställa sin kosa hemåt och vi stod och väntade på bussen, fångade jag denna underbara vy över kanalen och Södra hamngatan i Göteborg

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Men så fint och trevligt..jag skulle gärna ta en titt där med..och du sista bilden är magisk..mmmm och så ser jag min favoritbutik där..Balders Hage.. :)

Polargrevinnan sa...

Här var det jul - mysiga bilder.
Vi har ingen riktig julmarknad i Västerås. 2 mil utanför ligger Tidö Slott och jag ska försöka hinna besöka deras julmarknad.
Ha det så bra.
Kram Viola