lördag 6 mars 2010

Kamelia utställning i Palmhuset, Trädgårdsföreningen i Göteborg

Tage Andersen Kamelia utställning i Palmhuset i Trädgårdsföreningen 6 mars - 5 april

Utanför ingången till Palmhuset möttes vi av ståtliga krukor med Kamelior

När vi kom innanför dörrarna möttes vi av statyn syskon och en underbar doft av Kamelior





2003 var jag på en vandringsresa till Azorena och där mötte jag Kamelior i naturligt tillstånd

Det är inte alla förunnat att gå på en Kamelia-blombladbeströdd väg, men det gjorde jag och jag kände mej lite speciell

De två sista bilderna från Azorerna har jag fotat innan jag hade digitalkamera så dom har jag scannat in

I GöteborgsPosten kan du se bilder på vårtecken

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Rosebud Collection sa...

Beautiful Irene..So nice to see flowers blooming. Looking forward to our spring, which should arrive soon. That is if the snow will keep going out to sea.
How are you? Think of you all the time..xooxhugs/Rosebud.

Monika sa...

Ta snälla rara Du, för den gulliga kommentaren! Den värmde alldeles extra!

ÅH! Så bedårande vackert!

Jag bara smälter! Som en frusen istapp i vårsolen! :o)

Just nu är det takdropp här också. Ingen sol men över fem grader varmt. Helt otroligt! Äntligen gav kylan med sig! :o)

Antar att ni har ordentlig vårkänning redan där hos dej. Så härligt det ska bli med vår!

Hoppas allt är bara fint där med dej!

Må så gott vännen!

Kramar

Monika

Anonym sa...

Borde kanske styrt näsan dit istället för till Botaniska idag då. Vacker och sommrigt hade du det medans jag satt i snön och drack varm choklad

Erik "Semlan" sa...

Fina foton, en riktig skönhetsresa bland blomster! Tack för din kommentar, jo vända fejset mot solen är hittills enda vårkänslan. Solen har börjat värma, men snön ligger envist kvar. Har själv varit på Madeira, anar att Azorerna är något liknande. Madeira hade på något sätt ständig vår. ;-) Härligt besök med alla växter, när det fanns pool att bada i (havet var lite kallt mitten av januari). Ha riktigt skönt slut på veckan Irene. (Få se om ni slipper snön i helgen...)

Anna tassar in.. sa...

Men du oj..jag har hört tlas om den utställningen..så glad jag blir att du tar mig med dit..mmmm såååå vackra så eleganta..och du den där blombladsvägen...suck jaaaa så underbar..

christina sa...

Ja, dit måste jag gå, vad vackert! Läste om utställningen i GP.
Ha det gott!

LissenTo sa...

Mysigt att ni har så många fina utställningar i Göteborg. Bara gå omkring och njuta. Jasså har du gått på en blombeströdd väg, det du måste ha varit speciellt!
Ha det gott!