torsdag 26 augusti 2010

arabiska mäns mobbade kroppar

Göteborgs Dans & Teater Festival pågår 20-28 augusti
och jag har varit på Röda Sten och sett "Arabiska mäns mobbade kroppar" med Teater Tribunalen av Mellika Melouani Melani




I programmet står det, jag citerar "I Arabiska mäns mobbade kroppar utmanas det faktum att massmedia framställer människor i förorterna som ett potentiellt hot mot det västerländska samhället istället för att lyfta fram deras position som exkluderade medborgare. Tillsammans med myndigheterna fabricerar de en fiendebild, bilden av terroristen, med syfte att hålla ihop ett samhälle som blir alltmer ojämlikt."

Ni får förlåta mig, men jag kan inte koppla ihop föreställningen med dessa ord.

Jag är mest förvånad över att jag kunde fota så bra bilder med min mobilkamera.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: