lördag 26 februari 2011

Passion för mat pågår i helgen i Eriksbergshallen i Göteborg

Ja, så har jag i år igen varit på mässan Passion för mat med mycket provsmakning. 

Smakningen blev en väldig blandning av en massa olika smaker av ost, korv, choklad, öl, vin, olivolja, bröd, frukt, kaffe, yoghurt, äggdrink, rökt lax, skaldjurssallader och och och.......... Ibland så hade jag en massa olika smaker i munnen som ostchokladkorvsmak......

Choklad från flickorna Kanold

det bjöds på läckra frukter

oliverna kunde man bara köpa

hur den här chokladen skulle serveras är jag inte riktigt säker på

choklad och vin går mycket bra ihop

korv bjöds det på i mängd

här bjöds det på franska delikatesser som ost, nougat och baugetter

mera korv

grillade kamben

och whiskytryffel

Men i alla fall en mycket smaklig mässa som vi lämnade mätta och belåtna


3 kommentarer:

Anette sa...

Det där såg ju både vackert och gott ut! Kan tänka mig att det doftade härligt också. I helgen har jag varit ledig, så det har lagats mycket mat och pajer. Det är kul att göra lite nya maträtter ibland och det har jag passat på att göra denna helgen. Tyvärr har det väl inte uppskattats av alla;-)
Vissa skulle kunna leva på makaroner och köttbullar!

Du har en lite "belöning" att hämta i min blogg.

Ha en görgo vecka eller hur ni nu säger där på Sveriges framsida!

Kram Anette

Polargrevinnan sa...

Tur att jag nyss ätit. Det var många läckerheter du visar.
Jag kan tycka att matmässor kan vara jobbiga, skulle vilja ha en flaska med vatten och skölja munnen så inte smakerna kolliderar.
En eloge får du för alla fina vinterbilder du visar i ditt förra inlägg. Trevligt att titta på.
Ha det bra.
Kram Viola

Monika sa...

Hej min vän! :o)

Tittade in här i helgen och skrev en mindre roman :oD När jag sedan skulle sända den så kom det fram en textruta från blogger "Vi kan tyvärr inte ta emot ditt begäran"...eller nåt sånt. Fniss! Jag hade nog skrivit för mycket!

Nu gör jag väl ett nytt försök så får vi se om det går bättre.

JÄTTEGRATTIS till ditt nya jobb! Så roligt! Du måste helt enkelt vara som klippt och skuren för den uppgiften.

Jodå, jag har redan hunnit med att sitta vid stugknuten i solen. Men inte så mycket än. I lördags snöade det, så då blev det inget. Men igår åkte vi till ena dottern och satt ute där hos dem. Så drog vi upp en firre och halstrade på elden. Helt ljuvligt alltså. Tänk vilken härlig tid som väntar :o)

I morgon ska jag iväg för provtagning. Ja du vet, ständigt återkommande.

Det blir väl en sväng in på Röda Korset också och kolla efter nya fynd. Ska också lämna in lite som jag sorterat bort från mina skåpar.

Idag har jag hängt upp en jättesöt lampa som jag fyndat där tidigare. Bytte ut sladden på den först, så nu blev lampan finare än ny :o) Ska visa den i ett kommande inlägg. Jag är såååå nöjd över den!

Annars har det inte blivit så mycket gjort. Bara lite ståltrådsknorrande. Har gjort ett hjärta som jag ska ge till lilla mor.

Och så har sotaren varit här. Det behövdes nog efter allt detta eldande. Tror inte vi eldat upp så mycket ved någonsin som den här vintern.

Nu ska jag sluta surra om allt mitt vardagliga och bege mej mot diskbänken.

Ha det nu så gott och framför allt Må så gott!

Stor måndagskram

Monika