lördag 27 augusti 2011

Sommaren 2011 del ett

Ja nu var det ett tag sedan jag var här och gjorde ett inlägg. Idag tänkte jag börja med att visa bilder från min sommar. Vi startar i midsommartid i Göteborg

med prästkragar som hör midsommar till

 och på midsommarafton har det blivit en tradition att vi tar båten från Saltholmen i Göteborg ut till Donsö 

och dansar med barnbarnen runt midsommarstången

Och så på midsommardagen bar det av till Bayern i södra Tyskland för att besöka släktingar i den lilla byn Thannberg


 Bayern med sina underbara vyer och som vanligt blev det bilder tagna i farten genom bilfönstret, det är lite svårt att stanna till och fota när man ser en vacker vy, då vägarna är på tok för smala här

vi firade oxå en 85-åring och blev bjudna på wurst und käse platte
 
och efter fick vi äkta Sachertårta, så vi lämnade kalaset mätta och belåtna

vi besökte Deggendorf som ligger ca 3 mil från Thannberg

den närmaste staden är Vilshofen och hit åker vi ibland för att äta god och billig italiensk glass

i Bayern finns det många och vackra vandringsleder som den här som ligger vid Dreiburgensee

i Dreiburgensee delar både svanar och människor på utrymmet

Efter några välmatade dagar var det så dax att åka hemåt

och min vana trogen har jag fotat genom fönstret, här ett torn som vi passerar i Östtyskland

på båten från Sassnitz fångade jag denna solvarma bild

Min sommar 2011 del två följer inom kort

1 kommentar:

LissenTo sa...

Vad härligt att både kunna njuta av skärgården och sedan susa i väg i Europa.

Göteborgs skärgård besöker jag mer än gärna igen.

Kram Lissen