lördag 21 juli 2012

Botaniska Trädgården i Göteborg 2012-07-21

Idag var det så dags att besöka Botaniska där det var mycket blomsterfröjd att se.

När vi kom igenom grindarna så såg vi dammen med planteringen i bakgrunden, nu pågår en utställning i växthuset som heter Ökenliv med många olika kaktusar, därav är planteringen utformat med kaktusmotiv. Utställningen pågår fram till och med den 30 september. Om utställningen kan du läsa om du trycker HÄR


En fåtölj gjord av kaktusar, vilken jag dock inte satte mig i av naturliga skäl.

I dammen framför planteringen lyste denna blomma så vackert.

likaså blommade näckrosorna så vackert i dammen.

Plötsligt när vi gick i Botaniska hörde vi en rytmisk sång med dans och handklappningar, när vi gick åt det håll som ljudet kom från fick vi syn på ett bröllopsfölje.

I följet var det mycket glädje

 och dans med sving i.

Här lämnar vi följet och går vidare till

de ljuvliga blommorna som blommar så vackert just nu



Humlorna får också sitt lystmäte tillfredställt

För att man skall få se hur det gick till förr i tiden, som jag tycker inte är så förr, har de sätt upp en hässja. 

Så avslutar jag mitt besök hos Botaniska med dessa små blommor som växte, i en för mig naturlig miljö, så vackert.

1 kommentar:

LissenTo sa...

Botaniska är fantastisk och det är allt ett nöje för mej att besöka den.

Härliga bilder du visar och att se bröllopsföljet måste ha blivit en extra glädje.

Ha det fortsatt bra i härliga Göteborg.

// Lissen